هنگامی که قیمت مواد معدنی پایین است، چه­ کاری انجام دهیم؟

معدن

پایین بودن قیمت مواد معدنی، صنعت معدن را وادار کرده است که در مورد عملکرد مدیریت نگهداری و تعمیرات خود تجدید نظر کنند.

فیلتر

پایین بودن قیمت مواد معدنی، صنعت معدن را وادار کرده است که در مورد عملکرد خود تجدید نظر کنند. در بعضی موارد، شرکتها را وادار به واگذاری معادن و یا بازنگری در روش‌های بهره‌برداری نموده است. در هر دو حالت، شرکت­های معدنی گرایش دارند تا تمام هزینه های سرمایه‌‌ای را متوقف کنند، اما این راهکار در بیشتر موارد فقط نقدینگی را به صورت کوتاه مدت آزاد می‌سازد در حالیکه در کاهش ساختاری هزینه‌ها شکست می­‌خورد. این درست جایی است که شرکتهای معدنی موفق از سایر صنایع الهام می‌گیرند. برخی از شرکتهای معدنی که با موفقیت به قیمتهای پایین مواد معدنی پاسخ داده­‌اند، این‌چنین کاری را با کپی‌کردن از یک صنعت دیگر که برای کارکردن با محصولات با قیمت پایین طراحی شده و نیاز مبرم به تجهیزات مطمئن و مقرون به صرفه دارد انجام داده‌اند: “بازار انرژی های بادی”

از برترین­ها در صنایع دیگر بیاموزید!

با بررسی تجربه سایر سایتهای معدنی از مزایای پاکیزه نگهداشتن روغن سیستم مطلع شوید:

سنگ شکن

بیاموزید که چگونه شرکت BHP Billiton، شیلی سالانه 479.600 دلار در هزینه های جاری و تولید افزایش یافته­ی سنگ شکن هایشان صرفه جویی میکند.

دامپ تراک:

بیاموزید که چگونه Kinross Chirani Gildmine، در کشور غنا به طور بالقوه سالیانه  681.800 دلار پس انداز می­کند و 320 توقف سرویس در سال را در 40 دستگاه کامیون حذف میکند.

 

بازار جهانی توربین بادی

صنعت توربین های بادی دستکم سه مورد مشترک با صنعت معدن دارد:

  • نیاز شدید به سرمایه­‌گذاری ( تجهیزات گران قیمت)
  • قیمت پایین محصول (یک فرض ثابت در صنعت انرژی)
  • اهمیت بسیار زیاد زمان آماده‌به‌کار ماشین‌ها ، قابلیت اطمینان تجهیزات و توان عملیاتی

افزایش توان عملیاتی و کاهش هزینه های تولید امکان پذیر است.

برای سالها، صنعت معدن به معنی افزایش توان عملیاتی بوده است. یک فاکتور کلیدی برای دستیابی به این هدف، اطمینان حاصل کردن از حداکثر زمان آمادگی تجهیزات است، گاهی با بالاترین هزینه، البته تا زمانی که قیمت مواد معدنی زیاد باشد!، و تمرکز کمتری بر روی نگهداری تجهیزات در حالت عملیاتی است.

با قیمت پایین مواد معدنی، شرکتهای معدنی اکنون مجبورند ایده­ تمرکز تمام و کمال بر توان عملیاتی را دوباره مورد بررسی قرار دهند، همچنین هزینه تولید را به ازای هر تن/اونس/کیلو در نظر بگیرند.

برخلاف صنعت معدن، بازار جهانی انرژی همیشه با حاشیه سود کم کالایی که میفروشد شناخته شده است. این امر ذینفعان را وادار کرده است که بر روی راندمان هزینه و تولید قابل اطمینان و قابل‌پیش‌بینی و همچنین بر روی حداکثر تولید نیز تمرکز کنند. مزارع توربین‌بادی در نواحی دورافتاده ای قرار دارند و امروزه بیشتر آنها دور از ساحل (در دریا) هستند. خروج پیش‌بینی نشده توربین از مدار، خاموش شدن بیش از حد سرویس‌ها یا تجهیزات غیرقابل اطمینان در این صنعت فاجعه بار است و به معنای واقعی کلمه می­تواند سودآوری یک نیروگاه را از بین ببرد.

همانند صنعت معدن، هزینه های مرتبط با خروج توربین از مدار یا خاموش شدن در تورربین‌های بادی بسیار زیاد است. به همین دلیل است که دستاورد‌های با ارزشی در این صنعت وجود دارد که می­‌تواند در صنعت معدن کاربرد داشته باشد.

 

کاهش هزینه های جاری تا60% و حذف توقف های سرویس کردن تجهیزات تا 75%

در حالی که شرکتهای معدنی تمایل دارند بودجه های عملیاتی بالایی را برای ادامه­ی کار تجهیزات داشته باشند، بازار صنعت بادی، تمرکز خود را به مقیاس­هایی متمرکز کرده است که تجهیزات را در هزینه بهره برداری به طور مؤثر و قابل اطمینان نگه داشته است. امروزه صنعت بادی در حال کار به سمت فواصل دو ساله­ی سرویس تجهیزات مهم و رفع کامل خرابی های پیش بینی نشده است. صنعت معدن برای فواصل ماهانه و گاهی اوقات هفتگی و خروج پیش بینی نشده سیستم از مدار استفاده می­شود و یا سفارشات کار برنامه ریزی نشده،  معیاری پذیرفته شده در صنعت هستند. نکته جالب اینجاست که تجهیزات موجود در صنعت باد تحت بار قابل توجهی سخت­تر از آنچه در صنعت معدن فعالیت می­کنند است (در واقع بیش از 60 برابر بار) و آنها هنوز هم می­توانند تجهیزات در کار را برای یک سال کامل، بدون خاموشی ها و یا توقف سرویس حفظ کنند.

چه کاری به طور متفاوت انجام می­شود؟

یکی از تفاوتهای این دو صنعت، محیط کار است. در حالی که صنعت بادی از بار بسیار بالاتری برخوردار است، تجهیزات صنعت معدن با توجه به ماهیت این عملیات، تحت شرایط بسیار آلوده تری کار می­کنند. اما این دقیقآ همان جایی است که برخی از شرکتهای معدن موفق شده­اند: با تلاش برای ایجاد محیط های مشابه

اگرچه شرایط عملیاتی مشابه نخواهد شد اما عملیات معدنکاری که فناوری صنعت بادی را پیاده سازی کرده است، طی چند هفته مزایای قابل توجه و قابل اندازه گیری را شاهد بوده است. در ضمیمه شما میتوانید بخوانید که چگونه BHP Escondida مبلغ 445800 دلار پس انداز کرده است و 4/3 خاموشی هر سنگ شکن در سال را حذف می­کند. همچنین می­توانید ببینید که چگونه در شرکت Kinross Chirano Goldmireتعداد خاموشی سرویس ها از 24 به 4 در هرسال بر روی هریک از کامیونهای Volvo معدن کاهش یافته است. برای کل ناوگان آنها این معادل 800 سرویس کمتر در سال، حذف 9 بار تعمیر در سال و یا 681.000 دلار پس انداز سالانه برروی ناوگان 40کامیون از آنها است.

این چگونه امکان­پذیر است؟

زیرا آنها از فناوری هایی استفاده می­کنند که توربینهای بادی را با موفقیت در حال کار و بدون خارج شدن از مدار  و تنها با یک بار سرویس سالانه برای ده ها سال نگه داشته است. این موضوع ده سال پیش در صنعت معدن ناشناخته بود. امروزه این تجهیزات استاندارد برروی سنگ شکنهای جدید Sandvik و Metso است. راه حل، استفاده از فیلترهای in-depth off-line CJC است.

چه چیزی به دست می­آوریم؟

علی رغم اینکه شرایط عملیاتی سخت و  مملو از آلودگی است، شرکتهای معدنی قادر به انجام موارد زیر هستند:

  • صرفه جویی 75-50% مصرف روغن
  • حذف 4/3 خاموشی های تجهیزات
  • کاهش هزینه های جاری در حدود 60-50%

با انجام تصفیه off-line روغن،  شرایط عملیاتی پر تنش کمتر و بسیار تمیز تر روغن را برای گیربکسها، بیرینگها و سیستمهای هیدرولیک (برای هر سیستم ) تضمین می­کند و در صنعت معدن، این تجهیزات همه جا هستند.

از تجربیات سایر سایتهای معدنی با مزایای تمیز نگه داشتن روغن سیستم آنها مطلع شوید:

سنگ شکن موردی:

بیاموزید که چگونه BHP Billiton شیلی سالانه479.000 دلار در هزینه های جاری و افزایش تولید در سنگ شکن خود صرفه جویی می­کند.

کامیون صنعت معدن:

بیاموزید که چگونه Kinross Chirano Goldmine  غنا به طور بالقوه 681.800 دلار صرفه جویی می­کند و 320 توقف سرویس در سال برروی 40 کامیون معدنی ناوگان های­شان حذف می­کند.

برچسب ها :

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.